Arman a Nový realismus

03.05.2015 10:53

Arman je umělecký pseudonym francouzského malíře a sochaře, který se původně jmenoval Armand Pierre Fernandez. Umění začal studovat ve čtyřicátých letech, na škole však dlouho nevydržel, nesnesl totiž konzervativní způsob výuky. Na malování tedy celkem zanevřel a věnoval se spíše umění bojovému, zabýval se studiem juda a kung - fu.

Arman

Celý článek zde...   

Zdroj obrázku: https://karabrookart.com/wp-content/uploads/2013/03/Arman1.jpg

To se změnilo v době, kdy se seznámil s Yvesem Kleinem, se kterým ho pojil zájem o budhismus, astrologii a obrazy Van Gogha a záhy s ním začal spolupracovat na jeho abstraktních dílech.

 

Největším zlomem v Armanově tvorbě ale bylo setkání s umělcem Kurtem Schwittersem. Po shlédnutí výstavy Scwittersových takzvaných "maleb ze smetí", zcela změnil styl do podoby, která se stala poznávacím znamením jeho tvorby, což bylo opakování témat na jednom plátně.

 

V roce 1955 měl v Paříži konečně svou první samostatnou výstavu a začal používat zvučný pseudonym Arman. Poté došlo k další zásadní změně v jeho přístupu k tvorbě. Začal vystavovat nalezené objekty, které různě záměrně ničil, transformoval a skládal k sobě, čímž vytvářel obrazy, které měly určitým způsobem zachycovat život konzumní společnosti. Později se přestěhoval do New Yorku, kde žil v proslulém hotelu Chelsea, kde spolu sdílelo životy i inspiraci mnoho známých i neznámých avantgardních umělců...

 

Díky své výrazné tvorbě byl pak prohlášen za zakladatele zcela nového uměleckého hnutí, zvaného Nový realismus. Termín realismus, je však v tomto názvu docela zavádějící. Umělcům tohoto hnutí nešlo o to, věrně zobrazovat realitu, usilovali spíše o to, aby na realitu bylo pohlíženo novým způsobem. Podobně jako je tomu u pop-artu, i novorealisté chtěli smazat hranici mezi uměním a běžným životem. Svými díly upozorňovali lidi na předměty, které jim už dávno zevšedněly a tyto věci se snažili různě ozvláštnit a povýšit je na objekty uměleckého zájmu. Vytvářeli takzvané asambláže z odpadků, různého haraburdí a předměty denní potřeby, pořádali nejrůznější happeningy a performance, deformováním přetvářeli běžné věci do nových tvarů, a tak dále...

 

Workshopy - jednodenní výtvarné kurzy - PRAHA 2, BALBÍNOVA 28 - TEL: 777 422 022

Kompenzační workshop kurzu Kresba a malba pro seniory s MgA. Aldinem Popajou
  Kurz Umělecký pastel je vhodný i pro úplné začátečníky   V rámci kurzu se účastníci seznámí prakticky se suchými uměleckými pastely, a teoreticky s olejovými a mastnými pastely. Suchým pastelem se krásně tvoří v barvě, vytváří barevnou velmi jemnou...
  Kreslíte či zkoušíte doma malovat portréty podle fotografií, hledáte v knihách či na internetu návody, jak zachytit tvář, aby si výsledek byl podobný? Pojmy jako perspektiva, podhled, nadhled, proporce, kompozice, stínování možná již znáte, ale jak s nimi pracovat při samotném...
Kompenzační workshop Keramické dílny s Elenou.
Kompenzační workshop s MgA. Aldinem Popajou.
  Gary Jenkins® kurzy olejomalby - kurz malování pro každého speciální technikou amerického malíře Garyho Jenkinse. Za pouhý jeden den si každý z účastníků, i ten, kdo nikdy nemaloval, namaluje svůj vlastní první obraz olejovými barvami na plátno. Bob Ross® kurzy olejomalby - The Joy of...
  Prázdninový malířský (nebo keramický) příměstský tábor je určen pro děti od 5 let a mládež. Kurz je určen pro začátečníky, mírně pokročilé i pokročilé studenty, náplň kurzu je možno po dohodě s lektory individuálně upravovat. Velká část programu probíhá ve venkovních prostorách...
  Prázdninový malířský tábor je určen pro děti (od 8 do 15 let), hlavním naším cílem je smysluplně si užít prázdninový čas v krásném místě s dlouholetou tradicí pořádání dětských táborů. Program tábora vychází z náplně kurzu kresby a malby a je určen jak pro začátečníky, tak mírně pokročilé i...
  Perspektiva pro pokročilé volně navazuje na workshop Úvod do perspektivy. Workshop bude probíhat ve členitém prostoru, který budeme přímo kreslit. Na  zajímavých místech budou rozmístěny stojany, tak aby si každý z účastníků mohl vybrat kompozici, která by mu nejvíce vyhovovala....
  Stínování je jedna ze základních věcí, které by měl člověk zvládat, pokud se věnuje kresbě či malbě, přesto řadě lidí činí značné potíže. V rámci workshopu se tedy zaměříme na tuto oblast přednostně, před ostatními prvky kresby. Na začátek si řekneme pár věcí o vlastnostech světla, jaký je...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Napište nám

Těšíme se na komunikaci s Vámi! :)