Jak začít s malováním? Je to jednoduché! Máme kurzy i pro úplné začátečníky!!!

 
Kreslili jste a malovali naposledy na základní škole? Máte chuť začít se věnovat malování a kreslení znovu a třeba profesionálněji? Udělejte první krok a vše ostatní nechte na nás!
 
 
  • kontaktujte nás na email info@malovanikresleni.cz nebo telefon +420 777 422 022
  • rádi Vám poradíme s výběrem vhodného kurzu a skupinky (dle Vašich cílů, pokročilosti a časových možností)
Na úplný začátek bývá nejvhodnější Kurz kresby a malby, v rámci kterého se postupně seznámíme se základními výtvarnými technikami a postupy. Kurz je veden ve skupinkách po maximálně 12 účastnících, s důrazem na individuální přístup ke každému ze studentů. Lektor během lekce postupně obchází všechny malující a konzultuje přímo konkrétní práci u konkrétního malířského stojanu.
 
Naším mottem je výuka formou pozitivní motivace, tedy u začátečníků vítáme jakýkoli i drobný postup s vědomím toho, že postupnými malými krůčky se dojde nejdále.
 
Až zvládneme základy, sami zjistíte, jaká technika či téma je Vám nejbližší. V navazujících semestrech se budete postupně zaměřovat na to, co Vás nejvíce baví - např. na olejomalbu, akvarel, figurální kresbu nebo Vás zláká sochařská, grafická či keramická dílna.
 
Svět výtvarné umění je neskutečně bohatý a každý si v něm najde svůj způsob vyjádření, takže seberte odvahu a udělejte první krůček!
 
 

Přihlašte se! Společně vybereme vhodný kurz pro Vás!

 

Koncept výuky v našem výtvarném ateliéru

Malování podporuje kreativní myšlení. Klíčem ke kreativitě je schopnost pohybovat se současně v několika oddělených oblastech poznání (např. ve světě umění a obchodu), v konvenčním i nekonvenčním typu myšlení a především ve vzájemném propojování obou oblastí, myslet oběma hemisférami.

Výuka v našich ateliérech není pouze výukou výtvarných technik a technologií. Klademe si za cíl probudit v našich studentech jejich vlastní tvůrčí činnost, zapálit v nich touhu pro výtvarno, umožnit jim jejich vlastní rozvoj v jejich individuálním tempu a po jejich osobité cestě. Nechceme vytvořit armádu profesionálních umělců a ani si tuto ambici neklademe za cíl. Rádi bychom spíše citlivě, v tichosti a nejvyšší možné empatii podpořili jejich vlastní tvůrčí plamínek. 

Uvědomujeme si, že rozšiřování citlivosti, vnímavosti, otvírání "uměleckých" očí u každého našeho studenta je velmi niterný proces, jemný, citlivý, který potřebuje své vlastní tempo a rytmus... Zastrašit otvírající se dušičku je jednoduché, ale vytvořit jí prostor pro její rodící se novou podobu, o to se snažíme. Žasneme nad tím, jak záliba v malování - a tedy čas malováním strávený, dovede ovlivnit takřka všechny oblasti života. Čas u obrazu je čas magický, někteří ho vnímají jako meditaci, někteří jako hru bezčasí, relaxaci... 

V malování jsou vášně, emoce, touhy, sny a přání. Malování je hra, malování je zápas, v malování je láska... Malování zrcadlí nás samé, obraz nás může trápit, obraz nás může těšit. Malování obrazu může být (životním) projektem... Pořiďte si první barvy, štětec a plátno a uvidíte, jak to zatočí s Vaším životem :)

Prof. akad. mal. Martin Mainer o malířství

Zde připojujeme text prof. akad. mal. Martina Mainera, kterým uvedl svoji prezentaci pro konkurzní komisi přijímacího řízení na vedoucího ateliéru Malby (AVU, 2010) - věříme, že v těchto slovech najdete plno inspirace:

Malířství, jak se ho snažíme chápat a učit či předávat, je pro nás komplexní činnost ve svém jádru zachytávající souhrn všech možných i nemožných hnutí lidského vědomí, mysli a aspektů života i na těch nejjemnějších rovinách.

Malířstvím vytvořené obrazy nás fascinují i po staletích a tisíciletích a bez dalších energetických vstupů, vysvětlování a technologií uchovávají barvy světa, prostoru, krajin, lidí, zvířat a všech možných věcí a názorů, které dávno nejsou nebo nebudou… a mnoho dalšího. Naprosto jistě je malířství a jeho produkty "obrazy" svázáno s možností vnímátní barev, což jak tvrdí neurologové je jedna z nejkomplikovanějších a lidmi zatím nepochopených činností mozku, ostatně jako mozek sám.

Projekt výuky vychází z dlouholeté pedagogické praxe a je naplňováním mých pedagogických názorů, lidských postojů a schopnosti učit.

  • Uvědomuji si, že malířství je nejstarší dochovaný kulturní projev člověka a že je úzce svázáno s tajemstvím vzniku lidské rasy a vývojem civilizace. Chápu tedy malířství jako posvátný základ všech druhů výtvarného umění.
  • Výuka se snaží kultivovat takové myšlení, které umožňuje vytváření výtvarného umění na nejvyšší možné úrovni v daných podmínkách a okolnostech.
  • Kolektiv je mocný učitel a je jedním z důležitých komponentů tvořících výuku i možnost se učit. Proces učení probíhá velmi individuálně a ctí rytmus rozvíjení talentů a jen zřídka či vůbec je někdo odrazován či manipulován jiným směrem.
  • Učitel je mezi jiným také kolega, který sdílí svoji zkušenost a garantuje fungování ateliéru.
  • Malba je prioritou, ale „experiment“ i tendence k malířskému konceptu nebo tzv. přesahu malby je vítána a podporována. Může se vše, ale obrazovou kvalitu, sílu přítomnosti a energii samozřejmě na výsledcích usilovné práce vyžadujeme.
  • Používám standardní metody výuky výtvarných umělců výtvarným umělcem, odkoukaný od jiných pedagogů, naplněný a ověřený vlastní studentskou i pedagogickou praxí, který má samozřejmě punc mojí individuality a originality.
  • Podporuji a snažím se zprostředkovat názory a konzultace výrazných výtvarných osobností, jiných učitelů a dalších osobností výtvarného, teoretického i mimouměleckého světa, kteří by mohli být inspirativní či jinak prospěšní vývoji mladých umělců.
  • Zdůrazňuji nutnost znalosti historie umění, dobrého přehledu umění současného a aktivitu v návštěvách výstav a diskusí o nich. Komentuji výtvarné události, mistry klasiky i společenský život a politiku. Myslím, že by si studenti měli důležitost politiky pro život uvědomovat a být schopni si své názory tříbit a cizelovat.
  • Po přijetí a nastoupení do prvního ročníku se studentům snažím zdůrazňovat důležitost klasické kresby v mnoha rovinách a aspektech, které výrazně ovlivňují vývoj talentu, netlačím na pilu, ale jsem rád, když alespoň někteří chápou a pracují na sobě.
  • Během studia zadávám více méně klasické úkoly, někdy všem naráz, jindy úkoly ročníkově diferencuji a od počátku podporuji samostatnou tvorbu. Konzultuji jednotlivé studenty před jejich aktuální prací a jsem rád, když ostatní sledují, zapojí se do diskuze a učí se formulovat své myšlenky a postoje. Prostě se snažím být pomocníkem při rozvíjení talentu, schopností se učit, pracovitosti a stáváním se kvalitním a hlubokým umělcem – to je cíl mé pedagogické činnosti, byt´ nelehký - zdaleka ne z každého studenta se časem stává hluboký a třeba i důležitý umělec.
  • K výuce patří výlety, ateliérové výstavy, účast na symposiích.
  • Kladu důraz na schopnost se naučit „instalovat“ jak kolektivní tak samostatné výstavy i na společnou komunikaci při různých příležitostech.
  • Důraz kladu také na samostudium nejen výtvarného umění a teorií, ale i jiných oborů a výsledků snažení civilizace a to jak v tzv.vědeckých tak v tzv. nevědeckých disciplínách. Upozorňuji na právě probíhající průlom nejmodernější vědy do výzkumu a poznávání mohutnosti lidského vědomí a na množství literatury, které by bylo radno přečíst a míst, které by bylo dobré vidět.

Napište nám

Těšíme se na komunikaci s Vámi! :)