Filmový večer: Claude Monet in Giverny, Alice's House
Srdečně vás zveme na promítání filmu Claude Monet in Giverny, Alice's House v Café Nová galerie, Balbínova 26, Praha 2.
- Kde? Café Nová galerie, Balbínova 26, Praha
- Kdy? čtvrtek 20. 7. 2017 od 19:00
- Jak? Vstupné je zdarma
- Rezervace míst: info@malovanikresleni.cz
Film bude promítán v původním znění s anglickými titulky.
Tento dokument režírovaný Monetovým pravnukem se věnuje životu a práci Claude Moneta v Giverny na základě nepublikovaných dopisů a soukromých fotek.
Od roku 1883 až do své smrti v roce 1926 žil Claude Monet v domě daleko od shonu Paříže. Zde dal svým obrazům na nové výšiny a osvětlil cestu do 20. století. Pustil se do inovativního obrazového dobrodružství, vyvíjejícího techniku sérií, jako jsou Haystacks, katedrály a slavné Waterlilies, na nichž pracoval 25 let inspirovaný krásnou zahradou, kterou si užíval, a kde japonské mosty doplňují francouzskou krajinu.
Geniální malíř leknínů a růží.
Malíř Claude Monet (1840–1926) nabádal své kolegy, aby definitivně opustili ateliér a již nikdy neudělali jediný tah štětcem jinde než tváří v tvář předloze. Monet měl loďku upravenou jako ateliér, a to mu umožnilo zkoumat nálady a účinky říční scenérie. Kolega Manet, jenž ho navštívil, se přesvědčil o správnosti metod mladšího umělce a vzdal mu hold tím, že když pracoval v ateliéru „pod širým nebem", namaloval v roce 1874 jeho portrét. Je to současně i cvičení v novém způsobu hlásaném Monetem. Neboť Monetův názor, že každý obraz přírody musí být skutečně dokončen „na místě", nevyžadoval pouze změnu návyků bez ohledu na pohodlí, ale nutně ovlivnil i techniku malby. „Skutečnost" neboli „motiv" se mění od minuty k minutě, když se přes slunce přežene mrak, nebo vítr rozbouří odraz ve vodě. Malíř, který doufá, že zachytí charakteristický pohled, nemá čas na míchání a ladění barev, natož aby je pokládal ve vrstvách na hnědý podklad, jak to dělávali staří mistři. Musí jej zachytit rychlými tahy přímo na plátně a detail ihned podřídit celkovému účinku. Právě tato neukončenost, tenhle zdánlivě ledabylý přístup uváděl kritiky tak často k zuřivosti. Ještě poté, kdy Monet došel jistého veřejného uznání za portréty a figurální kompozice, bylo pro mladé krajináře seskupené kolem Moneta nadmíru těžké dostat do Salonu své neortodoxní obrazy.(Česká televize)Zdroj: https://www.csfd.cz/film/378966-claude-monet-v-giverny
Workshopy - jednodenní výtvarné kurzy - PRAHA 2, BALBÍNOVA 28 - TEL: 777 422 022
Napište nám
Těšíme se na komunikaci s Vámi! :)