Vánoční charitativní akce Strom přání

16.12.2016 17:00

Posláním naše výtvarného ateliéru je podpora výtvarné kultury a napomáhání přístupu široké veřejnosti k výtvarnému umění. Uvědomujeme si, že talent a cit pro výtvarné umění je třeba podpořit a rozvíjet, zároveň si uvědomujeme, že ne všechni mají k výtvarné výuce přístup a vhodné prostředí. Rádi bychom v tomto byli nápomocní a pomohli (nejen) talentovaným jedincům na jejich cestě.

Přijďte se zapojit do dobré věci na Vánoční charitativní akci Strom Přání.

 

  • Kde? Výtvarný ateliér Malování kreslení, Balbínova 28, Praha
  • Kdy? pátek 16. 12. 2016 od 16:30
  • Od 17:00 proběhne slavnostní vyhlášení soutěže o nejhezčí vánoční pohlednici a nejoriginálnější vánoční ozdobu
  • událost na facebooku

 

Jak pomoci?

Vykouzelte druhým úsměv na tváři tím, že jim věnujete svůj čas. Pošlete nám do 10. 12. 2016 vánoční ozdobu či vánoční pohlednici. Z pohlednic uspořádáme výstavu v Galerii Malování kreslení, ozdoby pak zkrášlí ateliérový vánoční strom přání.

Vánoční pohlednice bude možné na místě zakoupit a výtěžek poputuje na podporu společnosti Vítej... o.p.s., která provozuje chráněné bydlení pro dospívající a dospělé osoby s autismem a zajišťuje odlehčovací služby pro rodiny osob s autismem.

 

Akce se uskuteční v rámci světového svátku dobrovolnictví a dárcovství #GivingTuesday.

 

Vánoční zdobení ateliérového stromečku pro dobrou věc

 

 

Vánoční ozdoby a pohlednice můžete posílat na adresu:

  • Výtvarný ateliér Malování kreslení
  • Balbínova 28
  • Praha 2, 120 00

 

Vánoční ozdoby i pohlednice mohou být vytvořeny jakoukoli výtvarnou technikou, formát pohlednice je A5 (tedy polovina A4). Soutěžní práce zůstávají majetkem Malování kreslení, z.s.

 

Fotogalerie: Vánoční charitativní akce Strom přání

Vánoční pohlednice 2016

Vánoční ateliér

tisková zpráva: GivingTuesday, 1. listopadu 2016, ČR

GivingTuesday, svátek dárcovství, poprvé také v Česku

 

Letos se vůbec poprvé podařilo prostřednictvím Asociace společenské odpovědnosti uvést mezinárodní svátek dárcovství, takzvaný GivingTuesday, také do České republiky. V úterý 29. listopadu se mohou firmy, neziskové organizace, školy, rodiny či jednotlivci připojit k této dobrovolné dobročinné aktivitě a darovat svou podporu, čas či finanční částku potřebným. Loni se přidalo 71 zemí a v nich přes 45 000 zapojených partnerů s více než 700 000 dárců, díky nimž celková výše darů přesáhla 116 milionů dolarů. V letošním roce se očekává další nárůst dárcovských příspěvků.

 

Myšlenka GivingTuesday vznikla v Americe roku 2012, jejím autorem je Henry Timms, výkonný ředitel respektované kulturní a komunitní instituce 92nd Street Y v New Yorku. „Dárcovské úterý“ navazuje na Den díkuvzdání, který se koná každý čtvrtý čtvrtek v listopadu. Tradičně po něm následuje tzv. Black Friday – Černý pátek a Cyber Monday – Kyberpondělí, dny velkých slev a nakupování. Po těchto svátcích konzumu, přichází již popáté „den dobra“, kdy člověk může udělat něco pro druhé, může něco darovat nebo pomoci svému okolí.

 

Hned v prvním roce dokázalo GivingTuesday oslovit více než 2 500 organizací a lidí napříč USA. Přidali se také velcí hráči jako Google, PayPal, Microsoft, Snapchat nebo H&M, myšlenku podpořil Bill Gates i Barack Obama. Donorské dary dosáhly výše 10,1 milionů dolarů.  Za uplynulých 5 let se počet zapojených zemí zvýšil na loňských 71, partnerů bylo přes 45 000 a jednotlivců nepočítaně. Výše darů vzrostla na 116,7 milionů dolarů.

 

V zemích světa mimo USA není tradice těchto svátků příliš zavedená, přesto se i v nich myšlenka GivingTuesday rychle ujala. „Máme velkou radost, že GivingTuesday přichází i do České republiky, moc se těšíme, jak naše spolupráce poroste. Letos jsme přivítali nové spojence také v zemích jako Chorvatsko, Slovinsko, Rusko a Dominikánská republika. V každém regionu je hnutí jedinečné, ale propojují nás stejné hodnoty,“ uvádí spoluzakladatelka GivingTuesday, Asha Curran. Výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, Lucie Mádlová, přibližuje: „Již před rokem se začaly ke Giving Tuesday v České republice individuálně přidávat mezinárodní firmy i různé neziskové organizace. Začátkem léta jsme proto oslovili vedoucí tým globální kampaně v zakladatelské organizaci 92Y, abychom mohli lokální aktivity podpořit a efektivně koordinovat. Jsme hrdí na to, že můžeme používat značku GivingTuesday v Česku a kampaň tu koordinovat jako národní ambasador.“

 

Také v České republice míra dárcovství meziročně narůstá. Podle Nadace Via objem dobročinných darů roste už řadu let rychleji než český HDP. Poslední dosud zpracovaná data z loňských daňových přiznání ukazují, že jednotlivci darovali celkem 1,7 miliardy korun a že české firmy jsou v současnosti zhruba pětinásobně štědřejší než v roce 2000. Celkem tedy Češi − firmy a jednotlivci − ročně darují okolo 5,2 miliardy korun.

 

Kdo a jak se může zapojit

Myšlenka GivingTuesday se od svého počátku šíří především na sociálních sítích a obecně online prostřednictvím převážně mladých lidí. Otec myšlenky Timms této nové generaci mladých, kteří se chtějí zapojovat a pomáhat, říká „philanthroteens“. Jde o fenomén doby, kdy lidé tráví na sociálních sítích spoustu času, propojují se tu s lidmi podobného smýšlení a daří se zde aktivismu. Iniciativa tak může vzejít od každého jednotlivce a díky síti může být sdílená na celosvětové úrovni. Dobročinným počinům sítě vyloženě fandí.

 

Darem může být věnovaný čas, energie či vlastní úsilí, i kdyby šlo jen o darovaný domácí koláč. Stačí se přihlásit na stránkách www.giving-tuesday.cz, kde se soustředí veškeré darovací aktivity tohoto dne v ČR pod hastagem #GivingTuesdayCZ. Asociace společenské odpovědnosti nabízí komunikační pomoc i propojování jednotlivých aktivit. Smyslem celého hnutí je především přínos všem zúčastněným. Neziskovým organizacím a nadacím přinese jejich účast v GivingTuesday nové dárce. Veřejnost se díky tomu může dozvědět více o dobročinných aktivitách ve svém okolí. Pro firmy je GivingTuesday příležitost, jak myslet jinak. Mohou se propojit s lidmi, kterým poskytují služby, a sdělit jim skvělé příběhy, ale také tím pomohou podpořit aktivity a loajalitu svých zaměstnanců. Coby zapojení se počítá i samotné šíření myšlenky GivingTuesday vlastními kanály.

 

Ke GivingTuesday se v Česku již nyní připojují velké firmy. Mezi nimi je např. nakladatelství Albatros Media, které je hlavním partnerem GivingTuesday v ČR. „Jsme velmi rádi, že můžeme podporovat GivingTuesday, protože šíří myšlenku společenské odpovědnosti, která patří k hlavním hodnotám ve společnosti Albatros Media. S naší nadací podporujeme vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí a do těchto aktivit zapojujeme i naše zaměstnance. K příležitosti Giving Tuesday budeme vyhlašovat tři projekty, které celý náš tým vybere a podpoří,“ upřesňuje Silke Horáková z dozorčí rady Albatros Media.

 

GivingTuesday se koná pod Záštitou Velvyslanectví USA v České republice, hlavním partnerem je společnost Albatros Media. GivingTuesday v ČR probíhá ve spolupráci s Nadací Via, Sdružením Via, Asociací veřejně prospěšných organizací ČR a Nadací Neziskovky.cz.

 

Více o aktivitě #GivingTuesdayCZ:

 

Co darovaly velké firmy v minulých letech:

  • H&M: Módní řetězec se spojil s nadací FEED a věnoval více jak 400 000 jídel potřebným.
  • Guggenheim: Namísto zvláštní kampaně nebo velkého daru na Giving Tuesday, společnost věnovala každému svému zaměstnanci 100 dolarů a dala jim možnost vybrat si, jaký konkrétní neziskový projekt darovanými prostředky podpoří.
  • Google: Minulý rok se Google spojil s NGO DonorsChoose a na svou homepage umístil link, prostřednictvím kterého mohli uživatelé darovat peníze na inkluzivní vzdělávání. Google navíc dorovnal vybranou částku 500 000 dolarů na 1 milion dolarů.
  • Niagara University: Studenti a absolventi univerzity vybrali více než 40 kg potravin pro sociálně znevýhodněné.
  • The Guardian: Guardian US daroval veškerý marketingový prostor na svých stránkách šesti neziskovým organizacím, které se zaměřují na pomoc lidem postiženým globální uprchlickou krizí. Zároveň vyzval své čtenáře k aktivní podpoře GivingTuesday.

 

 

Vánoční soutěž o nejhezčí pohlednici

 

Workshopy - jednodenní výtvarné kurzy

"Máte doma šikovného malíře a rádi byste rozvíjeli jeho talent? Uvažujete o pravidelných návštěvách ateliéru, ale rádi byste se k nám nejdříve přišli nezávazně podívat? Přijďte se do našeho ateliéru Malování kreslení podívat na zkušební lekci!"   Víme, že Váš první krok do světa výtvarného...
  Prázdninový malířský příměstský plenér je určen pro děti od 5 let a mládež. Kurz je určen pro začátečníky, mírně pokročilé i pokročilé studenty, náplň kurzu je možno po dohodě s lektory individuálně upravovat.   Kurz je možno využít jako intenzivní přípravu na přijímací...
  "Pro velký zájem jsme připravili - lekce malování a kreslení pro děti o prázdninách"   Letní prázdniny jsou nejen pro děti nezapomenutelnou dobou, kdy se nemusí do školy, jezdí se do přírody na výlety a jsou dobou naplněnou nevšedními zážitky. Ateliér na tuto dobu připravil Letní...
  "Jste trochu unavení, bez inspirace a nových podnětů? Rádi byste někam "vypadli"? Láká Vás malovat a kreslit venku v plenéru? Rádi byste si užili příjemný čas naplněný malováním, malováním a zase malováním? Odchoďte na chvíli své každodenní starosti a pojďte se s námi pustit do příjemné...
  "Ponořte se do světa klasického sochařství, naučte se modelovat realistické sochy v měřítku 1:1"   Tento kurz Sochařský portrét je pro všechny, kteří se chtějí naučit modelovat podle živého modelu, předlohy či dle reálného předmětu a nebo se potřebují připravit na přijímací...
  "Výtvarný kurz Malování květin nás seznámí s postupy,  jak namalovat květiny či květinová zátiší, aby vypadala jako živá.  Nechme se provést do krásného světa barev, vůní a jemných květinových energií..."   Téma květin a rostlin již po mnoha staletí přitahuje malíře a výtvarné...
  Pyrografie - pyrografika (z řeckého pur - oheň a graphos - psát) je výtvarná umělecká technika malování "ohněm" na dřevo či kůži. Maluje se horkým předmětem - pájkou nebo pohrabáčem. Vypalovací pájky mají měnitelné hroty, kde každý hrot zanechává speciální stopu....
    Intuitivní či automatická kresba ve výtvarném ateliéru je určena všem zájemcům, kteří chtějí nahlédnout do nádherného světa barev, tvarů a symbolů - a díky nim blíže poznat sami sebe. Automatickou kresbu a její techniku lze využívat k diagnostické kresbě či relaxační a...
  Japonská kaligrafie šodó je výtvarným a zároveň meditativním způsobem psaní japonského textu, tvořeného čínskými znaky (kandži) a japonskými slabičnými abecedami (katakana, hiragana). Japonská kaligrafie – na rozdíl od evropské – klade větší důraz na proces psaní než...
"Malíř musí už na počátku poznat, že to pravé se skrývá v jemnosti a subtilnosti.“       (Su Tung- pcho)   V rámci kurzu Malba akvarelem se seznámíme s technikou malování vodovými neboli akvarelovými barvami, ukážeme si, jaké možnosti tento způsob malby nabízí, jak si...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Novinky

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů

Kontaktujte nás! :)

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů