Reportáž z kurzu olejomalby...od NM

03.08.2011 09:09

V pondělí 1. 8. probíhala v atelieru na Žižkově další lekce Letního kurzu hyperrealistické olejomalby pod vedením akademického malíře Tomáše Kubíka.

Protože jsem byla vždycky svědomitá studentka, už od minulé lekce jsem prohlížela knihy s různými reprodukcemi a hledala jsem téma, kterému bych se chtěla v Tomášově kurzu věnovat. Hodně jsem myslela na Rembrandta, lákal mě tím, jak je "nedosažitelně úžasný" a jak jeho obrazy svítí, koukala jsem na Giotta, u něj mně fascinují zvláště detaily jednotlivých obrazů... Nakonec jsem se rouhodla, že navážu na svůj cyklus portrétů. Často jsem malovala mužské tváře, tentokrát to vyhrála tvář indické sadhu - ženy. Skoro až magický pohled, snědá tvář na tmavém pozadí, těžké tíživé ticho a zároveň klid, šamanka, matka,... Vybrat téma obrazu je pro mně hodně důležité, když o něm přemýšlím, vlastně už v hlavě či kde buduju obraz a nějak se s budoucím obrazem seznamuji. Když je téma jasné, obraz stačí už jen namalovat. Často obraz dopadne jinak, než si vypředstavuju, ale takové to zapálení pro něj, to mě provází po celou dobu jeho malování.

Běhala

Pondělní lekce byla skvělá, Tomáš s námi připravoval podklady pro naší budoucí malbu, seznámili jsme se s různými typy pláten, dřevěných rámů (blind rámů), učili jsme se připravovat různé typy šepsů a natírat dva různé pro malbu - dřevěnou desku, sololit a napnuté plátno. Každý z nás si sám stloukl rám, pracovali jsme s dřevěným kladivem, normálním kladivem a hřebíky, používali jsme sponkovačky, vypínali rám dřevěnými kolíky. I když atelier vypadal jako pořádná manufaktura, každý z nás bedlivě při své práci naslouchal Tomášovi, který obdivuhodně dokázal celé 3 hodiny za sebou chrlit do nás plno zajímavých informací, které šly přímo k věci a některé jsme si ihned vyzkoušeli při své práci na obraze.

Úkolem

 


malování, kreslení, malba, kresba, automatická kresba, výtvarný ateliér