Reportáž II. z Kurzu olejomalby...

03.08.2011 11:31

 

V pondělí 1. 8. probíhala v atelieru na Žižkově další lekce Letního kurzu hyperrealistické olejomalby pod vedením akademického malíře Tomáše Kubíka.

Protože jsem byla vždycky svědomitá studentka, už od minulé lekce jsem prohlížela knihy s různými reprodukcemi a hledala jsem téma, kterému bych se chtěla v Tomášově kurzu věnovat. Hodně jsem myslela na Rembrandta, lákal mě tím, jak je "nedosažitelně úžasný" a jak jeho obrazy svítí, koukala jsem na Giotta, u něj mně fascinují zvláště detaily jednotlivých obrazů... Nakonec jsem se rouhodla, že navážu na svůj cyklus portrétů. Často jsem malovala mužské tváře, tentokrát to vyhrála tvář indické sadhu - ženy. Skoro až magický pohled, snědá tvář na tmavém pozadí, těžké tíživé ticho a zároveň klid, šamanka, matka,... Vybrat téma obrazu je pro mně hodně důležité, když o něm přemýšlím, vlastně už v hlavě či kde buduju obraz a nějak se s budoucím obrazem seznamuji. Když je téma jasné, obraz stačí už jen namalovat. Často obraz dopadne jinak, než si vypředstavuju, ale takové to zapálení pro něj, to mě provází po celou dobu jeho malování.

Celý pondělní den jsem měla krásně pod taktovkou večerního malování. Sehnat kladivo a kladívka v místním vetešnictví, hřebíčky do rámu v žižkovském elektru, na poštu pro plátno a šeps, na křižovatku za kurýrem pro rámy, které jsme si nechali vyrobit. Když vše bylo v ateliéru, vydala jsem se tramvají pro pomaluschnoucí médium a sponky do sponkovačky, a do Soukenické pro štětce. Návrat zpátky do atelieru, kde Dominik dokončoval svůj figurální obraz a rozmalovával nový cyklus emailových věcí, střihání plátna a akorát to vyšlo a první studenti byli na cestě po schodech... 

Pondělní lekce byla skvělá, Tomáš s námi připravoval podklady pro naší budoucí malbu, seznámili jsme se s různými typy pláten, dřevěných rámů (blind rámů), učili jsme se připravovat různé typy šepsů a natírat dva různé pro malbu - dřevěnou desku, sololit a napnuté plátno. Každý z nás si sám stloukl rám, pracovali jsme s dřevěným kladivem, normálním kladivem a hřebíky, používali jsme sponkovačky, vypínali rám dřevěnými kolíky. I když atelier vypadal jako pořádná manufaktura, každý z nás bedlivě při své práci naslouchal Tomášovi, který obdivuhodně dokázal celé 3 hodiny za sebou chrlit do nás plno zajímavých informací, které šly přímo k věci a některé jsme si ihned vyzkoušeli při své práci na obraze.

Úkolem této dvojlekce bylo naučit se jemným lavírováním zobrazit kouli, vystínovat ji, naučit se pracovat s různými strukturami. Pracovali jsme s akrylovou podmalbou a různým tónováním šepsu...

V krátké pauze jsem měla čas ostatním nabídnout "anglický jablečný koláč", dělaný z limuzských jablek a podle receptu z kuchařky. Učím se vařit, takže jsem byla moc ráda, že ostatní brali můj kuchařský pokus schovívavě a někteří si dokonce i přidali!

Po lekci, kdy jsme pořádně umyli ruce, obličeje, štětce a palety, převlékli se do civilního, jsme se rozhodli jít úspěšný večer "zapít" a někam si sednout. Popovídání bylo moc fajn a legrační, moc se mi líbilo, že taková věc jako malování obrazů dá dohromady průvodkyni, finančního poradce, kameramana, tanečníka salsy, architekta (omlouvám se, nepamatuji si všechny profese)...

A závěr? Už se těším na příští pondělí!

 

 

Novinky

Kontaktujte nás! :)