Reakce na zpětnou vazbu studentů - odpovědi na Vaše otázky...

09.07.2011 14:23

Reakce na zpětnou vazbu studentů:

Během půlky minulého semestru jsem poprosila studenty našich kurzů, zda by byli ochotni se k probíhající výuce vyjádřit. Pozitivní ohlasy dostáváme v průběhu semestru pravidelně (vždy je dávám do postranních sloupců na stránky), požádala jsem studenty i o „kritický“ pohled a zpětnou vazbu na atelier. I když se kritika poslouchá těžko, je to jedna z výborných pomůcek, která pomáhá formovat atelier a zlepšovat jeho služby. Děkuji všem, kteří se „ankety“ zúčastnili. Na většinu emailů jsem se snažila odpovědět přímo osobně, některé jsem řešila telefonicky a nyní ze všech došlých reakcí jsem udělala souhrn. Věřím, že odpovědi na otázky budou zajímavé pro naše stávající i budoucí studenty.

Mějte na paměti, že jsem za jakékoli připomínky, nápady a inspirace ohledně atelieru (ať pozitivní či negativní) velmi vděčna. Vím, že udělat "dokonalou" věc v tomto světě je asi nemožné, ale pokoušet se o to, je možná cesta. Držte nám palce... :-)

Pokud Vás kdykoli během výuky napadne něco, a třeba i jen pocit, prosím napište mi, velmi ráda se tím inspiruji v naší další práci… Nina Mainerová 

 

…v ateliéru se mi líbí. Různorodost poznávání tvorby, dobrá a příjemná nálada, prima lektoři. Jediné, co bych uvítala je, aby byla lekce delší - hodina a půl je pro mě moc krátká…

Dobrý den,děkuji moc za Vaše slova. O těch delších lekcích přemýšlím již delší dobu, ihned po Vaší otázce jsme po konzultaci s lektory některé lekce udělali jako dvouhodinové a myslím, že se pokus vydařil. Spokojené ohlasy jsme přijali jak od studentů, tak od lektorů. Od dalšího semestru plánujeme lekce, u kterých to bude možné, natáhnout na 120min. Tuto změnu objevíte na našich stránkách v aktualizaci rozvrhů na konci srpna.

Malování obrazu není věc, která by se dala měřit na minuty a vlastně by nemělo být rozhodující, zda na to máte 90min nebo 120min, obraz je někdy dlouhodobá, několikadenní či několikaletá záležitost a naopak. Někdy vše „dobře sedne“ a obraz je hotový v okamžiku. Podle mého názoru, kurzy v našem atelieru by měly být chápány jako cvičení, v rámci nich byste se měli dozvědět a prakticky si ověřit technologické či myšlenkové postupy, čas strávený v atelieru by měl pomoc rozvíjet Vaší vlastní kreativitu, měli byste se pomalu stávat „umělci“, být vnímavější a citlivější  a snad byste z atelieru měli odcházet inspirovaní ke své samostatné umělecké práci doma.

 

…děkuju za optání, lekce jsou fajn, nějaký progres jsem zaznamenala, ale pořád je to pro mě především relaxace…Co mi trochu nevyhovuje je ta školní lavice, po celém dni u PC to není úplně ono. Přivítala bych tedy možnost pracovat u malířského stojanu, ale chápu, že to je asi možné jenom v ateliéru, ale velmi bych to přivítala…

…Tu školní lavici řeším již delší dobu, bohužel pronájem kreslírny ve škole je vždy jen na určitou dobu a potom ji musíme vždy dát do původního stavu. (Tedy jsou dvě možnosti - buď před každou lekcí nanosit do kreslírny stojany a pak je zase odnosit... což se mi zdálo velmi náročné jak pro studenty, tak pro lektora, nebo najít nový prostor... a to právě dělám :-)

Od konce léta vznikne atelier v Soukenické (Praha 1), kde budeme mít pronájem na celou dobu a tedy budeme tam mít i stojany... V atelierech se stojany zas někdy řešíme opačný problém, že jsou lidé unavení z práce a radši si sednou ke stolu než ke stojanům :-) Nejlepší je mít obě varianty... Já osobně mám ráda malování na zemi (sednu si do atelieru, opřu obraz o zeď, na zem dám polštářek a je to...) - toto doporučuji na vyzkoušení třeba i u Vás doma, je to pohoda a zároveň nejlevnější řešení. A začít se dá hned, nemusíte čekat, až si koupíte stojan.

 

…já jsem s kurzem moc spokojená, líbí se mi, že teď chodíme i ven. Uvítala bych klidně i víc teorie

Děkuji za otázku, původní skladba výuky u nás byla taková, že teoretické části lekce byly na začátku a potom následoval blok praktické části. V průběhu výuky jsme ale zjistili, že studenti jsou spíše „natěšení“ na samotnou práci a teoretický blok zdržuje. Přestoupili jsme tedy k řešení, že teoretické věci říkají lektoři až během probíhajícího malování. Pro zájemce o teorii jsme udělali blok přednášek. Tento blok hodinových přednášek se opět rozjede s novým semestrem.

Vaší otázku prodiskutuji s lektory, věřím, že najdeme správný poměr mezi „teorií“ a „praxí“v rámci samotné lekce. Nyní plánujeme prodloužit lekce a tedy vznikne snad i více prostoru pro minipřednášky a stím spojenou terorii.

 

větší koncepce by nebyla na škodu, to znamená mít nějaký plán. Fakt, ze se lektoři často střídají, vede k tomu, ze každý začne nějakou výuku a nedotáhne ji do konce. Chybí zpětná vazba na dokončené práce.

Děkuji za otázku. Kurzy naší školy mají na jednotlivé lekce předepsaný rozvrh (vždy dané téma a konkrétní techniku), tento rozvrh dostávají studenti společně s přihláškou. Protože si cením lidí či spíše osobností, kteří u nás učí, dala jsem lektorům možnost, aby si podle své konkrétní studijní skupiny mohli rozvrh upravit (udělat témata na míru konkrétnímu složení lidí a nastavení skupiny). Chtěla jsem tím předejít „nadiktovanému“ průběhu výuky, který by se třeba mohl někomu zdát příliš omezující. Chtěla jsem do kurzů dát více volnosti, kterou sama v současném výtvarném umění či architektuře vidím Neohraničovat, nedělat pevné předěly, neomezovat…

Pokud ale jako student cítíte, že chybí koncepce, a že by něco takového bylo dobré, musíme s tím něco udělat... Od dalšího semestru nechávám lektory zpracovat vlastní plán výuky. Tedy bude záležet, zda budete do kurzu chodit k Tomášovi či Jitce… Rozvrh bude pevně daný a Vy jako student budete vědět, jak jednotlivé lekce navazují. Rozvrh bude na nástěnce v atelieru.

V otázce také zmiňujete to, že byste přivítal, aby jednu skupinu vedl pouze jeden lektor. Lektory jsem v lekcích střídala záměrně, přijde mi dobré, když člověk slyší na svoje dílo více názorů. Neupne se na jedno „vedení“, ale sám se formuje jako svébytná umělecká osobnost. Je pravda, že potom jedna lekce přímo nenavazuje na druhou a ze tento přístup je asi vhodnější spíše pro pokročilé studenty. Od nového semestru bude vést jednu skupinu jeden lektor (již nyní na stránkách v rozvrzích atelieru vidíte, kdo kterou skupinu povede) a externí lektoři budou přizvání na 2 – 3 lekce za semestr. Samozřejmě zůstává možnost našich studentů požádat o konzultaci kteréhokoli našeho lektora prostřednictvím emailu či individuální konzultace.

 

… Člověku se přece jen nestane běžně, že by se k jeho pokusům vyjádřil absolvent AVU, tedy totální profík. A nejen vyjádřil, ale i poradil. To bylo super. Negativa mě žádná nenapadají, no možná trochu lepší štětce?

Lepší štětce v atelieru, to máte pravdu, někdy štětce po lekci vypadají hodně zrasovaně a nepoužitelně. Je to tím, že štětce v atelieru jsou „erární“ a záleží na každém studentovi zvlášť, jak se o ně po lekci postará. Někdy člověk o „cizí“ věc nepečuje tolik, jak by si zasloužila. Snažím se doplňovat nové štětce do atelieru pravidelně. Pokud Vám můžu doporučit a to nejen pro studium u nás, je dobré si pořídit vlastní štětce, se kterými se naučíte pracovat, „vymalujete“ si je podle svého způsobu malování, držení ruky, používání barev. Naučíte se na ně hrát jako na hudební nástroj, bude Vás těšit o ně pečovat. Zároveň budete mít svůj oblíbený štětec stále při sobě a bude Vás těšit s ním pracovat. Nechte si od našich lektorů malířů poradit, jaký typ štětce je pro Vás nejvhodnější. Zkoušejte různé typy materiálu, tvrdosti, tloušťky…a malujte malujte malujte.

Diskusní fórum - máte něco k tématu? :-)

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek


malování, kreslení, malba, kresba, automatická kresba, výtvarný ateliér